امرن پزشکی

همه چیز در مورد فشار سنج های امرن

همه چیز در مورد فشار سنج امرن

فشار خون و فشارسنج امرن :

فشار خون معادل نیرویی است که خون بر دیواره های داخلی رگ ها اعمال می کند. اگرچه میانگین فشار خون (80/120 میلی‌متر جیوه) برای یک فرد ثابت می‌ماند، اما در طول روز نوسانات جزئی را نشان می‌دهد، در هنگام استراحت کاهش می‌یابد و در هنگام فعالیت­های ورزشی، استرس یا هیجانات به صورت لحظه­ای زیاد می­شود.

فشار خون در درجه اول از طریق انقباض عضله قلب ایجاد می شود و اندازه گیری آن با دو عدد ثبت می شود.

#1 فشار خون سیستولیک و دیاستولیک

فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هر دو شاخص حیاتی سلامت قلب هستند.

  • فشار خون سیستولیک (عدد بالا در اندازه گیری فشار خون) فشار در رگ های خونی شما را هنگامی که قلب شما خون پمپ می کند، اندازه گیری می کند. این عدد به شما می گوید که هنگام تپش قلب، نیروی خون شما در برابر دیواره رگ ها چقدر است.
  • فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) فشار رگ های خونی شما را زمانی که قلب شما بین ضربان ها استراحت می کند اندازه گیری می کند. این عدد به شما می گوید که فشار خون شما در زمانی که قلب شما بین ضربان قلب در حال استراحت است چقدر است.

بنابراین، فشار خون  80/120 میلی‌متر جیوه به این معنی است که 120 عدد سیستولیک و 80 عدد دیاستولیک است.

فشار خون سیستولیک و دیاستولیک

 

#1-1 اما کدام عدد در اندازه ­گیری فشار خون مهم است؟

در پاسخ باید گفت که در دو عدد مهم هستند اما با این حال، برخی از پزشکان یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بر روی عدد اول (فشار سیستولیک) تمرکز می کنند.

اگر سن شما بالای 50 سال باشد، فشار خون سیستولیک بالا نشانگر اصلی بیماری قلبی است. با افزایش سن، فشار خون سیستولیک به طور پیوسته به دلیل تجمع مزمن پلاک و سفتی شریان‌ها افزایش می‌یابد. افزایش فشار خون سیستولیک خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

اندازه گیری فشار خون سیستولیک یا دیاستولیک ممکن است هر دو برای تشخیص فشار خون بالا استفاده شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که خطر مرگ در افراد بین 40 تا 89 سال به دلیل بیماری ایست قلبی و سکته با هر 20 میلی متر جیوه سیستولیک یا 10 میلی متر جیوه دیاستولیک دو برابر می شود.

عوامل مختلفی از جمله سن، رژیم غذایی، ورزش، استرس و ژنتیک می توانند بر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تأثیر بگذارند. لذا توصیه می­شود فشار خون خود را به طور منظم چک کنید و در صورت بالا بودن بیش از حد با پزشک خود برای کنترل آن مشورت کنید.

عدد در اندازه ­گیری فشار خون

#2 محدوده های مختلف فشار خون (فشار خون طبیعی و فشار خون بالا) چیست؟

برای سنجش و پایش فشار خون از وسیله­ای به نام کاف فشار خون استفاده می شود. افزایش فشار خون بیشتر از حد نرمال، “فشار خون بالا” نامیده می شود.

بسته به میزان فشار خون خود، در یکی از دسته بندی های فشار خون قرار می گیرید که عبارتند از:

  • کم
  • معمولی
  • مرتفع
  • مرحله 1 فشار خون بالا
  • مرحله 2 فشار خون بالا
  • بحران فشار خون بالا

در حالی که بسیاری بر خطرات فشار خون بالا تمرکز می کنند، فشار خون پایین (فشار خون پایین) نیز می تواند یک تهدید باشد.

اندازه گیری فشار خون شما مشخص می کند که به کدام دسته فشار خون تعلق دارید. هر چه میزان فشار خون شما بالاتر باشد، ریسک فاکتور ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و بیماری کلیوی بیشتر است.

فشار خون بالا در صورت عدم درمان می تواند به عروق خونی، کلیه ها و مغز شما آسیب برساند.

فشار خون طبیعی و فشار خون بالا

#2-1 فشار خون را می توان به پنج نوع مختلف مطابق جدول زیر دسته بندی کرد :

جدول 1. نمودار خوانش فشار خون

دسته بندی سیستولیک (میلی متر جیوه) دیاستولیک (میلی متر جیوه) اقدام
به طرز خطرناکی پایین ≤50 ≤33 یک وضعیت بحرانی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی با مایعات IV (تزریق سرم یا دارو به داخل رگ یا ورید) دارد.
خیلی پایین ≤60 ≤40 اصلاح سبک زندگی با داروها
پایین <90 <60 اصلاح سبک زندگی و معاینات منظم
نرمال <120 <80 سبک زندگی شما فعلانه است.
مرتفع 120-129 80 یا بیشتر پزشکان ممکن است تغییرات سبک زندگی را در این مرحله توصیه کنند.
مرحله اول فشار خون بالا 130-139 80-89 پزشکان ممکن است داروهای فشار خون و برخی تغییرات سبک زندگی را برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته تجویز کنند.
مرحله دوم فشار خون بالا 140-159 90-99 پزشکان ممکن است ترکیبی از داروها و تغییرات سبک زندگی را تجویز کنند. آنها ممکن است عوارضی را که ممکن است به دلیل فشار خون بالا افزایش یافته باشد درمان کنند.
بحران فشار خون بالا 180 یا بیشتر 120 یا بیشتر یک وضعیت بحرانی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

#3 فشار خون در سالمندان

طبق دستورالعمل های فعلی انجمن قلب آمریکا، فشار خون طبیعی برای بزرگسالان زیر 65 سال، فشار خون زیر 120/80 میلی متر جیوه است.

عدد نرمال فشار خون برای افراد با توجه به سن و جنسیت متفاوت است. معمولاً مشکلات فشار خون با افزایش سن افراد بیشتر می شود. بنابراین پایش و اندازه­گیری فشار خون به خصوص در سنین بالا حائز اهمیت فراوانی می باشد.

اما به راستی چه چیزی باعث افزایش فشار خون در افراد بالای 60 سال می شود؟ به طور خلاصه می­توان دلایل زیر را برشمرد:

  • سن: فشار خون با افزایش سن افزایش می یابد، زیرا فشار بیشتری بر دیواره شریان ها وارد می شود.
  • چاقی: افراد دارای اضافه وزن و چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون هستند.
  • مصرف نمک: مصرف مقادیر زیاد سدیم یک عامل خطر برای فشار خون بالا است
  • سبک زندگی بی تحرک: با افزایش سن افراد، سطح فعالیت بدنی روزانه آنها ممکن است کاهش یابد و منجر به افزایش خطر ابتلا به فشار خون شود.
  • مصرف الکل: مصرف زیاد الکل می تواند خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهد.

در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پزشک خود و یا 115 تماس بگیرید:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • کمر درد
  • بی حسی/ضعف
  • تغییر در دید
  • مشکل در صحبت کردن

فشار خون در سالمندان

#4 دستگاه فشارسنج مناسب

آیا به دنبال دستگاه فشارسنج با کیفیت بالا هستید؟ اگر جواب سوال فوق مثبت است این بدین معنی است که شما به سلامتی خود و اعضای خانواده خود اهمیت زیادی می­دهید.

چک کردن منظم فشار خون نقش مهمی در حفظ یک سبک زندگی سالم دارد. اگر بازار دستگاه­های پزشکی را گشتی بزنید، می بینید که برای انتخاب دستگاه فشار خون صدها انتخاب پیش روی شماست که کار را برای انتخاب سخت می­کند.

اساساً هر جا که انتخاب­های متعدد وجود داشته باشد، انتخاب یک گزینه مشکل خواهد بود. اما نگران نباشید! از بین تمام انتخاب­های موجود در بازار با کیفیت­ها و امکانات مختلف، جنس­های اصل و تقلبی، همه این­ها را از صافی متخصصان این حوزه عبور داده و یک محصول را برای شما همراهان عزیز انتخاب کردیم.

ما در اینجا قصد داریم دو دستگاه فشار خون با کیفیت و کارایی بالا را معرفی و امکانات مختلف آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

  • فشارسنج دیجیتالی بازویی امرن M3
  • فشارسنج دیجیتالی بازویی امرن M6

به گفته متخصصان، این دو دستگاه بهترین در بازار هستند. همه مانیتورهای Omron از نظر بالینی تایید شده اند و استفاده از آنها ساده و راحت است.

فشار سنج امرن

#5 فشارسنج های Omron

اگر تابه حال از محصولات شرکت Omron استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد فشارسنج های M3 و M6 هر دو طراحی بسیار تمیزی دارد.  M3 مقرون به صرفه تر است زیرا ویژگی­های کمتری دارد اما هر دو کیفیت بالایی دارند.

این دو محصول سه ویژگی های مشترک عالی دارند که واقعاً آنها را از هر چیز دیگری در بازار متمایز می کند.

#5-1 اولین ویژگی :

این است که بدون سیم و کابل بوده و دیگر مشکل گره خوردن سیم با کاف یا گره خوردن یا سیم وصل شدن به پریز برق را ندارند.

دیگر آنکه قابل حمل بوده و مسافرت با آن آسان بوده و با قرار دادن آن در کیف خود می­توانید آن را به هر کجا که می روید با خود به همراه ببرید.

#5-2 دومین ویژگی :

بعدی اتصال بلوتوث است به این معنی که هر دو با گوشی هوشمند شما ادغام می شوند و می توانند به طور خودکار فشار خون شما را برای شما ضبط کنند.

نرم افزارهای جانبی برنامه‌هایی هستند که می‌توانند داده‌های شما را جمع‌آوری کنند و داده‌های شما را ترند کنند و می‌توانند داده‌های شما را مستقیماً از طریق ایمیل برای پزشکتان ارسال کنند.

#5-3 ویژگی سوم :

این است که هر دو مانیتور به چندین کاربر در یک خانواده یا خانواده اجازه می‌دهند تا هرکسی پروفایل خود را در تلفن هوشمند خود داشته باشد. لذا شما مجبور نیستید برای خانواده خود بیش از یک مانیتور بخرید.

همچنین ویژگی خیلی خوب دیگر این است که هر دو کاپ بالای بازو هستند. بر خلاف کاف مچ، کاف بالای بازو دقیق تر می­باشد.

#5-4 فشار سنج امرون :

فشارسنج(­omron)  یک مانیتور فشار خون کاملاً اتوماتیک جمع و جور برای اندازه گیری آسان و سریع فشار خون و ضربان نبض شما است. این دستگاه مشکلات قلبی شما را تشخیص می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت فشار خون خود را در خانه کنترل کنید.

کاف را دور بالای بازو به طوری که یک تا دو سانتی‌متر بالاتر از آرنج شما قرار داشته باشد قرار داده به نحوی که علامت آن در وسط بازوی داخلی شما قرار داشته باشد. مهم است که کاف به خوبی روی بازوی شما قرار بگیرد. این دستگاه دارای کاف باز و راحتی است که بازوبند آن می تواند متناسب با اندازه ها و شکل های مختلف بازو تنظیم گردد.

دکمه روشن-خاموش را فشار دهید و کاف به طور خودکار شروع به باد شدن می کند. نمایشگر بزرگ به راحتی قابل خواندن است و دارای تاریخ است. اندازه‌گیری‌های نشانگر زمان به‌طور خودکار ذخیره می‌شوند.

این مدل دارای دو حافظه کاربر است، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع به نمایه کاربری شما تنظیم شده باشد. به هنگام اندازه‌گیری، فناوری هوشمند تضمین می‌کند که کاف نه خیلی سفت و نه خیلی شل باد می‌کند، در حالی که سیستم چک دوگانه بالاترین دقت را تضمین می‌کند، در عین حال راهنمای بسته‌بندی کاف به‌طور خودکار نشان می‌دهد که آیا درست بسته‌شده است یا خیر.

حسگرهای ویژه به‌طور خودکار ضربان قلب شما را در هنگام فشار خون کنترل می‌کنند. بعد از اندازه گیری در صورت تشخیص ضربان قلب نامنظم، نمادی ظاهر می شود که به شما هشدار می دهد، بنابراین می توانید با پزشک متخصص خود مشورت کنید، نشانگر سطح فشار خون نتایج شما را نمایش می دهد و نشان می دهد که نتایج شما در محدوده استاندارد هست یا خیر.

فشار سنج امرن - Omron

#6 فشارسنج M3 و فشارسنج M6

#6-1 انتخاب بین دو مدل فشار سنج محبوب M3 و M6 و تفاوت آنها :

در پاسخ باید گفت که M3 یک دستگاه کوچکتر با 25٪ فضای کمتر از M6 است، در حالی که M6 اندازه بزرگتری دارد. در مقایسه با M6، M3 کاربرپسندتر است و برای هر کسی که مطمئن نیست چگونه کاف را به درستی اعمال کند، ایده آل است.

M6 فنی تر از M3 است. M3 Comfort برای مصارف خانگی بهتر است، اما M6 ویژگی های پیشرفته تری دارد. Omron M6 Comfort ویژگی های بیشتری از جمله اندازه گیری فشار خون صبح و عصر را ارائه می دهد.

هر دو دستگاه دارای تاییدیه MDR و بنیاد قلب هستند. M6 Comfort می تواند پرفشاری خون صبحگاهی را تشخیص دهد که به صورت هفتگی بالای 130/85 میلی متر جیوه تعریف می شود. بنابراین Omron M6 Comfort یک ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد.

این دستگاه فشار خون شما را در صبح و عصر اندازه گیری می کند و فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را اندازه گیری می کند. هر دو مدل بسیار دقیق هستند و دارای صفحه نمایش بزرگ هستند.

برخلاف M6 Comfort، M3 Comfort کاربرپسندتر است و با کاف راحت‌تری عرضه می‌شود. دستگاه Omron M6 معیارهای اعتبارسنجی پروتکل بین المللی ESH 2010 را برآورده می کند.

دستگاه M3 طبق پروتکل بین المللی ESH تایید شده است و The M6 comfort نیز این تست اعتبار سنجی را پشت سر گذاشته است. هر دو دستگاه Omron M3 معیارهای اعتبار سنجی یکسانی دارند.

دستگاه M6 مدل پیشرفته تری بوده و دارای دقت بهتر و امکانات بیشتری است. این یک انتخاب خوب برای زنان پرخطر مبتلا به پره اکلامپسی یا قلب ضعیف است.

فشار سنج محبوب M3 و M6

#6-2 جدول زیر به طور خلاصه ویژگی­های این دو محصول محبوب را مقایسه می­کند :

1. فشارسنج  Omron M3 : 

M3 دارای سطح نشانگر فشار خون است، برای کاربرانی که می خواهند بررسی کنند که BP آنها در سطح توصیه شده زیر 135/85 mmHg است.
M3 comfort همچنین دارای سنسور تشخیص ضربان قلب نامنظم و حرکت بدن است.
دقت و راحتی با فناوری Intellisense تضمین می‌شود، که همیشه کاف را به حداکثر فشاری که متناسب با سطح فشار خون شما است، باد می‌کند و اندازه‌گیری راحت‌تری را ارائه می‌دهد.
پالس های نامنظم را تشخیص می دهد و به طور کامل به طور خودکار تصمیم می گیرد که آیا نتیجه اندازه گیری قابل استفاده است یا اینکه آیا اندازه گیری نیاز به تکرار دارد.
به دو کاربر اجازه می دهد هر کدام تا 60 مورد را ذخیره کنند.
تشخیص ضربان قلب نامنظم
حافظه برای هر کاربر حداکثر 30 است.
نشانگر فشار خون بالا و کاف وسیع 22-42 سانتی متر
راهنمای بسته بندی کاف
Omron M3 برای استفاده خانگی مناسب است.

2. فشارسنج  Omron M6 Comfort

مانیتور فشار خون Omron M6 طیف وسیعی از شاخص های مفید از جمله نشانگر سطح BP را ارائه می دهد تا در یک نگاه نشان دهد که آیا فشار خون شما طبیعی است یا بالا.
مانیتور فشار خون Omron M6 فشار خون صبحگاهی شما را کنترل می کند و ضربان قلب نامنظم را برای بینش بیشتر در مورد سلامت عروق شما ردیابی می کند.
راهنمای کاف دیجیتال آن نشان می دهد که آیا کاف اشتباه پیچیده شده است و یک چراغ سبز نشان می دهد که آیا درست است.
M6 می تواند به شما در تشخیص عوامل خطر سکته کمک کند.
Omron’s M6 کاف را تا حد ایده آل برای هر بار استفاده باد می کند. فناوری Intelli Wrap Cuff اندازه گیری های نادرست ناشی از قرارگیری نادرست کاف را کاهش می دهد.
تشخیص ضربان قلب نامنظم
حافظه برای هر کاربر تا 90 است
M6 می تواند AFib را تشخیص دهد. (آریتمی)
میانگین های صبح، عصر و میانگین هفتگی را می دهد
M6 دارای ویژگی های پیشرفته تری مانند AFIB، متوسط ضعیف، میانگین صبح و عصر است

#7 نمایندگی فشارسنج امرن (omron)

شرکت امرن فعالیت خود را از سال 1933 میلادی و در کشور ژاپن شروع نموده است. این شرکت از بهترین و قدرتمندترین شرکت­ها در زمینه تولید و فروش تجهیزات و سیستم های اتوماسیون است.

شهرت امرن بیشتر به خاطر تجهیزات پزشکی این شرکت می­باشد جایی که فشارسنج های تولیدی این شرکت با کیفیت عالی نسبت به رقبای این حوزه پیشتاز هستند.

فروشگاه امرن الکتریک تنها نماینده رسمی این شرکت در ایران از سال 1372 فعالیت خود را آغاز نموده و با سابقه­ای درخشان در ارائه خدمات و تأمین محصولات شرکت امرن خدماتی به صورت حضوری و آنلاین ارائه میدهد.

اگر قصد تهیه محصولات پزشکی امرن را دارید، حتما با ما تماس بگیرید. شعار اصلی ما مشتری مداری در جهت ارائه خدمات بی وقفه و تخصصی می باشد.

#8 قیمت دستگاه فشار سنج امرن

همان طور که اشاره شد فشارسنج های امرن با توجه به کارایی و امکانات دستگاه در قیمت­های مختلف به فروش می­رسد. به همین دلیل فشارسنج M3 که بیشتر کاربرد خانگی دارد در مقایسه با فشار سنج M6 که کاربرد تخصصی­تر دارد قیمت پایین­تری را دارا می­باشد.

جهت اطلاع از آخرین قیمت محصولات امرن پزشکی با ما تماس بگیرید.

تلفن: 021-33905353، 021-33903213

واتساپ:

مراجعه حضوری: تهران، خیابان لاله زار جنوبی نبش کوچه شاهچراغی پاساژ تجارت پلاک 6

میتوانید برای اطلاعات بیشتر ازمحصولات آلینداس و دیدن فشارسنج های امرن با ما در تماس باشید مشاورین ما در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما هستند . شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کیفیت شرکت آلینداس با ما اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *