سنسور امرن

انواع سنسور امرن

انواع سنسور امرن

شرکت امرن (به انگلیسی Omron) تولید کننده انواع تجهیزات صنعتی می‌باشد و در این زمینه انواع تجهیزات نظیر انواع سنسور، تایمر، منبع تغذیه، رله و غیره را ارائه می‌دهد.

سنسور امرن از جمله محصولات این شرکت است که امروزه کاربرد‌های فراوانی دارد.

قصد داریم اطلاعاتی مفید در مورد سنسورها انواع و کاربر آنها در اختیار شما قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم برای مقالات آموزشی بیشتر در مورد سنسور ها با قسمت مقالات سایت مجموعه آلینداس همراه باشید.

1# سنسور القایی یا inductive :

سنسورهای القایی برای تشخیص فلزات و عمدتا در خط تولید مکان هایی که حرکت وجود دارد برای تشخیص رسیدن به نقطه خاص استفاده میشوند.

این سنسور ها دارای اشکال متعددی مانند مکعبی, استوانه ای و u  شکل هستند. شکل استوانه ای آنها متداول تر است.

فاصله بین این سنسور ها از چند میلیمتر تا نهایتا چند سانتیمتر است. آنها دارای قطرهای متنوعی هستند تا قالبا با افزایش اوج برد دید انها نیز افزایش پیدا میکند.

سنسور القایی از خاصیت میدان مغناطیسی برای تشخیص فلزات استفاده میکند خروجی این سنسورها به شکل های دوسیمه – سه سیمه و یا چهار سیمه در دو نوع ac و dc  وجود دارد همچنین دارای دو نوع Shielded  و Unshielded  هستند در مدل Shielded تشخیص فقط از روبه رو و در مدل Unshielded  از کناره ها نیز دیده میشود.

 

2# انواع سنسور نوری امرن (امرون) :

سنسور ها به طور کلی برای تشخیص فاصله, حضور و یا عدم حضور اجسام به کار میروند. سنسور نوری اینکار را با ارسال نور توسط یک فرستنده و یک گیرنده و شناسایی جسمی که بین این دو قراردارد انجام میدهد.

شما با کاربرد این نوع سنسور ها در ورودی پارکینگ ها و در تشخیص اجسام در خط تولید کارخانه ها اشنا هستید.

در سنسور فتوالکتریک نور مدوله و محدوده فرکانسی آن بین 5 تا 30 کیلوهرتز است و در بازه ای بین نور سبز و مادون قرمز قرار میگیرد.

این سنسور نور مدوله را از نور محیط تمیز بازمیگرداند. این مدوله کردن نور باعث افزایش دید سنسور میشود.

از led ها به طور معمول در این سنسور ها به عنوان منبع ارسال نور استفاده میشود. سنسورهای نوری برحسب کارایی خود در سه نوع دسته بندی میشوند.

سنسور های نوری دوطرفه

2-1# سنسور های نوری دوطرفه through beam :

یکی از پرکاربردترین بین این سه نوع است.

این مدل سنسورها دارای دو قسمت هستند که عبارتند از : فرستنده که به منبع نور متصل است و گیرنده که به رله , کنتاکتور و Plc  متصل میشود و فرمان قطع یا alarm را اعلام میکند.

این سنسور ها نهایتا تا برد 90 متر کار میکنند و بلندترین دید را بین این سه نوع سنسور دارند.

2-2# سنسور های اینه ای retroreflective :

در این نوع سنسورها قسمت فرستنده و گیرنده در یک بدنه قرار دارند و قاعدتا قیمت و زمان نصب کمتری نسبت به مدل دوطرفه دارند و در جایی که قابلیت نصب سنسورهای دوطرفه وجود ندارد از این مدل سنسور استفاده میشود نور پس از برخورد با منعکس کننده یا اصطلاحا اینه مجدد به گیرنده برمیگردد.

اگر قطعه ای در میان این مسیر قرار بگیرد نور بازگشتی به گیرنده قطع و به منزله تشخیص جسم میداند.

سنسور های اینه ای retroreflective

2-3# سنسور diffuse :

در این سنسور نیز فرستنده و گیرنده در یک بدنه قرار دارند.

مکانی که قادر به استفاده از سنسور آینه ای نیستیم از این مدل استفاه میکنیم.

در سنسور diffuse زمانیکه جسمی مقابل سنسور قرار میگیرد نور به سطح جسم خورده و از سطح جسم به گیرنده بازمیگردد نکاتی که باید در مورد خرید سنسور نوری بدانیم : نوع سنسور – برد دید و جسم هدف از نکاتی مهم در انتخاب سنسور نوری هستند.

سنسور diffuse

میتوانید برای اطلاعات بیشتر ازمحصولات آلینداس و دیدن انواع سنسورها با ما در تماس باشید مشاورین ما در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما هستند . شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کیفیت شرکت آلینداس با ما اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *