ایزولاتور

مبدل سیگنال یا ایزولاتور چیست؟

ایزولاتور یا مبدل سیگنال چیست؟

آیا میدانید کاربرد مبدل سیگنال یا ایزولاتور چیست ؟ جداساز ایزولاتور (Isolator) یا مبدل (Converter) یک دستگاه سیگنال کاندیشنر (Signal Conditioner) است که برای ارتباط پردازش سیگنال ها با دستگاه های دیگر استفاده می شود. جداسازهای سیگنال با قابلیت مقاومت بالا در برابر تداخل های الکترومغناطیسی، سیگنال خروجی پایدار و دقیق را تضمین می کنند.

سیگنال یک جریان الکتریکی یا میدان الکترومغناطیسی است که برای انتقال داده ها از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. مبدل های سیگنال دستگاه های الکترونیکی هستند که یک نوع سیگنال را دریافت و نوع دیگری از سیگنال را خروجی می کنند. لذا مبدل سیگنال، سیگنال های ورودی را به فرمت خروجی دلخواه تبدیل می کند. مبدل های سیگنال علاوه بر تبدیل خالص سیگنال ها، امکان فیلتر کردن یا خطی کردن سیگنال ها را نیز ارائه می دهند.

ایزولاتور چیست ؟

ایزولاتور یک وسیله یا ساختار فیزیکی است که برای جداسازی یا عایق‌گذاری دو مواد یا سیستم از یکدیگر به کار می‌رود. عمدتاً در زمینه‌های مختلف مهندسی، الکتریکی، الکترونیک، و مکانیک به کار می‌رود. هدف اصلی از استفاده از ایزولاتور، جلوگیری از انتقال انرژی یا جریان الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر و ایجاد جداسازی بین آنهاست.

مهمترین ویژگی ایزولاتور، عدم انجام جریان الکتریکی یا انتقال حرارت بین دو طرف متصل است. ایزولاتورها معمولاً از موادی با خواص عایق الکتریکی، مکانیکی یا حرارتی مناسب ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، پلاستیک‌ها، چوب، کریستال، سرامیک، و لاستیک موادی هستند که به عنوان ایزولاتورها استفاده می‌شوند.

کاربردهای ایزولاتورها بسیار گسترده می‌باشد. در مهندسی برق، ایزولاتورها برای جلوگیری از تماس بین سیم‌ها یا اجزای الکتریکی و ایمنی سیستم‌های برقی استفاده می‌شوند. در الکترونیک، ایزولاتورها به منظور جلوگیری از انتقال نویز و اختلالات الکترومغناطیسی در مدارهای الکترونیکی استفاده می‌شوند. همچنین، در مکانیک و صنایع مختلف نیز ایزولاتورها برای جداسازی و محافظت از قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، ایزولاتورها نقش مهمی در ایجاد ایمنی، جلوگیری از تداخل‌ها و حفاظت از تجهیزات و سیستم‌های مختلف در مقابل انتقال انرژی، جریان، یا حرارت از یک نقطه به نقطه دیگر دارند.

ایزولاتور ها در کجا استفاده می­ شوند؟

مبدل ها یا ایزولاتور “Isolator” را می توان در بسیاری از کاربردهای صنعتی و تجاری یافت. ایزولاتورها در محیط‌های صنعتی، پزشکی و سایر محیط‌هایی که عایق الکتریکی برای ایمنی ضروری است استفاده می‌شود. جداسازهای سیگنال همچنین می‌توانند برای تقویت سیگنال‌ها استفاده شوند. استفاده از ایزولاتورها تجهیزات را قادر می‌سازند تا به یک حلقه پربار اضافه شوند یا سیگنال‌های خطرناک و ولتاژ بالا را به سطوح ایمن‌تر کاهش دهند.

ایزولاتور چیست

ایزولاتور چیست

انواع مبدل ها و ایزولاتور

مبدل ها در انواع مختلفی ممکن است باشد از جمله:

  • مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC): نمونه­ گیری از سیگنال های آنالوگ و تبدیل آنها به یک سری مقادیر دیجیتال.
  • مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC): تبدیل اعداد دیجیتال به سطوح ولتاژ یا جریان مربوطه.
  • مبدل فرکانس / مترجم: فرکانس های ورودی را به فرکانس های خروجی خاص تبدیل یا مقیاس بندی می­کند.
  • مبدل ولتاژ/ اینورتر: ورودی های ولتاژ را پذیرفته و با استفاده از انواع تبدیل مانند دو برابر شدن ولتاژ و وارونگی (invert)، خروجی های ولتاژ مقیاس بندی شده را ارائه می دهد.
  • مبدل فرکانس به ولتاژ: خروجی های ولتاژ آنالوگ را که تابعی از فرکانس سیگنال ورودی هستند ارائه می دهد.
  • مبدل ولتاژ به فرکانس: خروجی های موج سینوسی، قطار پالس یا مدولاسیون عرض پالس (PWM) را ارائه می دهد که تابعی از ولتاژ سیگنال ورودی هستند.
  • مبدل جریان به ولتاژ: تولید ولتاژ سیگنال خروجی که تابعی از جریان ورودی است.
  • مبدل های حلقه جریان: تبدیل سیگنال آنالوگ یا دیجیتال به خروجی حلقه جریان مانند 4 تا 20 میلی آمپر یا 0 تا 20 میلی آمپر
  • مبدل های شارژ: خروجی شارژ را از سنسورهای پیزوالکتریک یا سایر حسگرهای تولید کننده شارژ به سیگنال هایی مانند ولتاژ یا جریان آنالوگ تبدیل می کنند.

نماینده ایزولاتور/ مبدل در ایران

امرن الکتریک نماینده رسمی محصولات صنعتی ایزولاتور/ مبدل/ سیگنال کاندیشنر در ایران می باشد.

ایزولاتور ها برندهای مختلفی دارند , ایزولاتور فونیکس و ایزولاتور سنکا که شما میتوانید محصولات شرکت های امرن (OMRON)، فونیکس کنتاکت (PHOENIX CONTACT)، ویدمولر (WEIDMULLER)، پپر یا پی اند اف P&F (Pepperl+Fuchs) و سنکا (seneca) را از آلینداس خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با کارشناسان امرون الکتریک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط بگیرید.

تلفن:

021-33905353، 021-33903213

واتساپ:

09029507348-7

مراجعه حضوری: تهران، خیابان لاله زار جنوبی نبش کوچه شاهچراغی پاساژ تجارت پلاک 6

میتوانید برای اطلاعات بیشتر ازمحصولات آلینداس و دیدن ایزولاتور با ما در تماس باشید مشاورین ما در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما هستند . شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود کیفیت شرکت آلینداس با ما اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *